Heb je een o2o leasefiets en wil je een beroep doen op je verlengde garantie? Volg dan deze stappen om je fiets snel te laten repareren zonder onverwachte kosten.
Opgelet! Het is belangrijk om de schade aan de fiets te melden voordat de fietsenmaker met de reparatie begint.
Timing: welke garantie
Tijdens de eerste 2 jaar fabrieksgarantie neem je rechtstreeks contact op met jouw fietshandelaar voor een schadeherstelling via de fabrikant.
Is de eerste 2 jaar met fabrieksgarantie afgelopen én heb je een extra garantieverzekering ter verlenging van de fabrieksgarantie? Volg dan onderstaande procedure.
Weet je niet meer of je deze extra garantie hebt opgenomen in je leasecontract? Check dan via myo2o Biker onder ‘Je Fiets - Jouw services’ of de verlengde garantie actief is. Ook in je Huurofferte of Addendum zie je bij het overzicht of deze dienst actief is.
Voor fietsen in lease vóór 01/01/2023
CG Car-Garantie Versicherungs-AG, Filiaal België, Ruiterijschool 1 – Bus 6, 2930 Brasschaat, e-mail: [email protected]. De medewerkers zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer +32 3 287 76 68.
Stap 1: Druk het garantiebewijs af
Druk het garantiebewijs van je fiets af om mee te nemen naar de fietsenmaker. Dit verzekeringscertificaat vind je terug in myo2o Biker bij Je fiets onder de rubriek Documenten.
Stap 2: Ga naar je fietsenmaker
Bij voorkeur naar de fietshandelaar bij wie je je fiets bestelde, want die kent je tweewieler het best. Vraag je fietsenmaker om Car-Garantie telefonisch of per mail over de schade te informeren vóór de reparatie. De afhandeling van de verzekering gebeurt rechtstreeks met de fietshandelaar. De fietshandelaar rekent met jou enkel de kosten af die niet voor vergoeding in aanmerking komen. Dit kan via het servicebudget of eigen rekening. Volg verder de aanwijzingen van de medewerkers van Car-Garantie op.
Extra: vergeet niet om het juiste IPID-document (1) (Insurance Product Information) van Car-Garantie te downloaden. Bovendien vind je de toegepaste voorwaarden ook terug op het garantiecertificaat in myo2o Biker onder Je fiets, in de rubriek Documenten.
Voor fietsen in lease vanaf 01/01/2023
RealGarant Versicherung AG, Manta 12, 9250 Waasmunster, Tel: +32 52 89 51 10, e-mail: [email protected]. De medewerkers zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer +32 52 89 51 10.
Stap 1: Neem contact op
Bij RealGarant zijn er geen verzekeringscertificaten van toepassing. RealGarant beschikt rechtstreeks over de nodige data rond de verlengde garantie in je contract.
Stap 2: Ga naar je fietsenmaker
bij voorkeur naar de fietshandelaar bij wie je je fiets bestelde, want die kent je tweewieler het best. Vraag je fietsenmaker om RealGarant telefonisch of per mail over de schade te informeren vóór de reparatie. De afhandeling van de verzekering gebeurt rechtstreeks met de fietshandelaar. De fietshandelaar rekent met jou enkel de kosten af die niet voor vergoeding in aanmerking komen. Dit kan via het servicebudget of eigen rekening. Volg verder de aanwijzingen van de medewerkers van Car-Garantie op.
Extra: vergeet niet om het juiste IPID-document (Insurance Product Information) van Real Garant te downloaden. Bij Real Garant is er verder geen garantiecertificaat nodig in de aanmeldingsprocedure. Onze partner Real Garant beschikt over alle nodige info.
Heb je nog vragen?
Check onze Servicefiche over Extra Garantie.
Of neem contact op met onze helpdesk. We helpen je graag verder.