Het kan frustrerend zijn als je fietshandelaar moeilijk doet over de garantie. We geven je enkele tips om het probleem op te lossen en je fiets binnen de garantievoorwaarden te laten repareren.
Weet dat de fabrikant de eerste twee jaar van je leasecontract verantwoordelijk is voor de garantie van je leasefiets.
Controleer je garantievoorwaarden
Zorg dat je alle relevante documenten hebt die aantonen dat je fiets onder de garantie valt, zoals het garantiebewijs of de bestelbon. Deze download je vanuit myo2o Biker onder de rubriek 'Documenten' bij 'Je fiets'.
Vraag om een schriftelijke verklaring
Vraag je fietshandelaar om een schriftelijke verklaring waarin de reden staat waarom deze moeilijk doet over de garantiekost. Dit is handig als je verdere stappen onderneemt of als de situatie escaleert.
Het probleem escaleert
Als de situatie niet opgelost raakt, neem dan contact op met o2o's helpdesk voor verdere ondersteuning. Leg uit wat er is gebeurd en geef alle relevante informatie, zoals je garantiebewijs, communicatie met de fietshandelaar en eventuele reacties van de fabrikant.
Extra tips
Blijf kalm en beleefd
Hoewel het frustrerend is als je in deze situatie zit, probeer altijd kalm te blijven en beleefd te communiceren met alle betrokkenen. Dit vergroot de kans op een snelle en positieve oplossing.
Documenteer alles
Bewaar alle correspondentie en notities over je gesprekken. Dit is handig als je verdere stappen onderneemt of als de situatie escaleert.
Heb je nog vragen?
Check onze Servicefiche over Extra Garantie.
Of neem contact op met onze helpdesk. We helpen je graag verder.